Tuotannot

Somemainonta

Haluaisitko enemmän näkyvyyttä yrityksellesi sosiaalisen median kanavissa?

Jos haluat löytää oman kohderyhmäsi sosiaalisesta mediasta mahdollisimman kattavasti ja nopeasti, täytyy sinun tehdä maksettua mainontaa. Totuus on se, että orgaanisen näkyvyyden (ei maksetun) saavuttaminen somessa on yhä vaikeampaa. Siksi maksaminen on hyvä vaihtoehto.

Somemainonta on myös tehokas keino yrityksen näkyvyyden ja tietoisuuden parantamiseen. Esimerkiksi boostaamalla tuottamaasi hyvää sisältöä, yhä kattavampi joukko ihmisiä näkee ne ja sitä kautta yrityksesi sekä sen palvelut tai tuotteet tulevat heille tutuiksi.

Somemainonnalla tavoitat kohderyhmäsi paremmin ja myyt enemmän

Somemainonta on nykyään suosittua, eikä syyttä. Somemainonnan absoluuttinen ylivoimatekijä on mainonnan erittäin tarkka kohdentaminen juuri haluamillesi kohderyhmille. Esimerkiksi Facebook omistaa maailman laajimman ja yksityiskohtaisimman kuluttajatietokannan, jonka avulla mainokset saadaan kohdennettua huolellisesti tavoitteesi mukaisille kohderyhmille.

Somemainonnan hyödyt

Tässä listattuna muutamia hyötyjä, joita somemainonta tuo:                  

  • Somemainonta on kustannustehokasta. Jo maltillisellakin budjetilla saa hyviä tuloksia.
  • Yleisösi on jo somessa. Esimerkiksi Facebookia käyttää kolme miljoonaa suomalaista ja Instagramia kaksi miljoonaa suomalaista viikottain. On siis erittäin todennäköistä, että yrityksesi kohderyhmäkin on somessa ja tehokkaalla somemainonnalla sen voi saavuttaa isolla prosentilla.
  • Somekanavat tarjoavat mahdollisuuden uudelleenmarkkinointiin. Voit siis kohdentaa markkinointikampanjasi niille henkilöille, jotka ovat aiemmin vierailleet verkkosivuillasi tai antaneet sinulle sähköpostiosoitteesi.

Somemainonnan kanavat

Somemainontaa voi tehdä monissa suosituimmissa sosiaalisen median kanavissa.

Mainonnan tekeminen kaikissa mahdollisissa somekanavissa ei kannata, vaan valitse ne kanavat, joissa tavoittelemasi kohderyhmä oleilee. Eli somemainonnan tekemisessäkin on erittäin tärkeää tuntea oma kohderyhmä kunnolla ja sen lisäksi on tiedettävä, missä kanavissa he ovat.

Seuraavaksi lyhyet esittelyt somemainonnan kanavista:

Hyödynnä orgaanisia julkaisuja somemainonnan tekemiseen

Kun postaat julkaisuja sosiaalisen median kanaville, hyödynnä niistä saatua dataa somemainontaan. Seuraa, mitkä julkaisut saavat seuraajilta reagointeja ja mitkä eivät. Hyvin reagointeja saavia orgaanisia julkaisuja kannattaa käyttää myös maksettuina mainoksina.

Onko somemainonta yrityksessäsi jo käytössä? Tarvitsetko apua siihen? Ota yhteyttä meihin, me autamme!

Referenssejä

Tutustu asiakkaidemme palautteisiin palveluistamme! 

popa-kaikki-markkinoinnin-palvelut

”Yhteistyö Popan kanssa erityisen toimivaa. Popan palveluasenne on huippuluokkaa ja asiat hoidetaan ”kaikki onnistuu”-periaatteella. Popan palveluissa korostuvat joustavuus ja asiakaslähtöisyys.  Popan vahvuus verkkosivu- ja digitaalisissa palveluissa on ehdottomasti asiakkaan liiketoiminnan ymmärtäminen ja sitä kautta oikean ratkaisun esittäminen asiakkaalle.”

Ville Hyry

Ville Hyry, kehityspäällikkö

Lämpölux

popa-kaikki-markkinoinnin-palvelut

”Yhteistyö on ollut aina sujuvaa. Iso syy pitkään jatkuneeseen asiakkuuteemme on nimenomaan Popalta saamamme asiakaspalvelu. Palvelun laatu säilyy, vaikka tarpeemme ja niiden täyttämisnopeus tulevat välillä yllätyksenä meille itsellemmekin. Palvelunopeus on Popan ehdoton vahvuus myös sisällöntuotannon palveluissa.”

Ilari Hintikka

Ilari Hintikka, markkinointi

Freebo Oy

popa-kaikki-markkinoinnin-palvelut

”Yhteistyö Popan kanssa on sujunut jouhevasti. Tilaukset onnistuvat helposti ja yhteyden ottaminen on helppoa. Tarvittaessa kiireellisemmätkin hommat on aina saatu hoidettua. Popan painotuotteet on aina huippulaatuisia ja sellaisia kun on luvattu. Yksilöllinen, joustava ja miellyttävä palveluasenne on syy, miksi Akvatekilla luotetaan Popan palveluihin jatkossakin!”

Joonatan Koskelo

Joonatan Koskelo, taloushallinto

Akvatek Oy

Pyydä tarjous

Vastaamme pyyntöösi mahdollisimman pian!