Suunnittelut
Sisältösuunnitelmat
Popa tuottaa sisältösuunnitelmat puolestasi
Sisältösuunnitelma määrittää, miten erilaisia sisältöjä, kuten kuvia, tekstejä, videoita, infograafeja, käytetään asiakkaan ostopolun eri vaiheissa erilaisissa jakelun kanavissa. Ilman hyvää sisältösuunnitelmaa sisällöistä usein muodostuu tarkoituksettomia ja hajanaisia julkaisuja, joiden ydinviesti ja perimmäinen tarkoitus on epäselvä. Sisältösuunnitelma helpottaa ja tavoitteellistaa organisaatiosi medioiden jakelua.
Popalla sisältösuunnitelman luominen etenee näin:
Kohderyhmän ja tavoitteiden määrittely
Ihan ensimmäisenä pohdimme sitä, kenelle sisältö suunnataan, ja mikä on sisältöjen jakelun tarkoitus ja tavoite. Kohderyhmän määrittely on tärkeä vaihe sisältöstrategian luomisessa. Kohderyhmä täytyy olla tiedossa, jotta voidaan pohtia, millainen sisältö asiakasta todella kiinnostaa. On turha luoda sisältöä piittaamatta siitä, mikä on asiakkaan tarve. Määrittelemme tutkimuksen avulla kohderyhmän tai kohderyhmät, jolle sisällöt luodaan.
Ostoprosessin hahmottaminen
Hahmottelemme asiakkaan ostopolun, jotta sisältö voidaan optimoida eri kanaviin asiakkaan ollessa ostoprosessinsa eri vaiheissa. Kun asiakkaan ostopolku on tiedossa, voidaan hahmottaa, mitä kanavia henkilö käyttää ostoprosessissaan. Ostopolku on erittäin hyvä apuväline muihinkin markkinointitoimiin.
Käytettävät kanavat ostoprosessien eri vaiheissa
Ostopolun avulla valitsemme organisaatiollesi sopivan tai sopivat jakelukanavat, joissa sisältöjä julkaistaan asiakkaan ostoprosessin eri vaiheissa. Oikeiden sisältöjen jakaminen oikeissa kanavissa takaa sen, että ne eivät jää asiakkaaltasi huomaamatta.
Sisältöjen ja niiden jakelun suunnittelu
Määrittelemme sisältöjen teemat, ja niiden jakelun. Mitä, missä, milloin -kysymyspatteristo toimii tässä merkittävässä roolissa. Luomme sisältöjen vuosikellon ja sisältöjen julkaisusuunnitelman.
Meiltä saat myös sisältömarkkinoinnin palvelut kätevästi joko projektiluontoisesti tai jatkuvana palveluna.
Heräsikö mielenkiinto tai kysymyksiä? Ota meihin yhteyttä!
Referenssejä
Tutustu asiakkaidemme palautteisiin palveluistamme!
”Yhteistyö on ollut aina sujuvaa. Iso syy pitkään jatkuneeseen asiakkuuteemme on nimenomaan Popalta saamamme asiakaspalvelu. Palvelun laatu säilyy, vaikka tarpeemme ja niiden täyttämisnopeus tulevat välillä yllätyksenä meille itsellemmekin. Palvelunopeus on Popan ehdoton vahvuus myös sisällöntuotannon palveluissa.”
Ilari Hintikka, markkinointi
Freebo Oy
”Yhteistyö Popan kanssa erityisen toimivaa. Popan palveluasenne on huippuluokkaa ja asiat hoidetaan ”kaikki onnistuu”-periaatteella. Popan palveluissa korostuvat joustavuus ja asiakaslähtöisyys. Popan vahvuus verkkosivu- ja digitaalisissa palveluissa on ehdottomasti asiakkaan liiketoiminnan ymmärtäminen ja sitä kautta oikean ratkaisun esittäminen asiakkaalle.”
Ville Hyry, kehityspäällikkö
Lämpölux
”Yhteistyö Popan kanssa on sujunut jouhevasti. Tilaukset onnistuvat helposti ja yhteyden ottaminen on helppoa. Tarvittaessa kiireellisemmätkin hommat on aina saatu hoidettua. Popan painotuotteet on aina huippulaatuisia ja sellaisia kun on luvattu. Yksilöllinen, joustava ja miellyttävä palveluasenne on syy, miksi Akvatekilla luotetaan Popan palveluihin jatkossakin!”
Joonatan Koskelo, taloushallinto
Akvatek Oy
Lue Popa-blogia
Pyydä meiltä tarjous
Vastaamme pyyntöösi mahdollisimman pian