Etusivu » Blog » Miksi printattu markkinointi toimii yhä edelleen?

Miksi printattu markkinointi toimii yhä edelleen?

Printattu markkinointi saattaa vaikuttaa vanhanaikaiselta ja huonosti toimivalta, aikansa eläneeltä menetelmältä. Sitä se ei kuitenkaan ole, sillä esimerkiksi näin pandemian aikana suoramainonnan avulla on saavutettu satojen prosenttien kasvulukuja aiempaan verrattuna. Suoramarkkinointi on tavoittanut kuluttajat entistä paremmin, sillä pandemia-aikana kuluttajat ovat viettäneet entistä enemmän aikaa kotona.

Tässä alla lisää syitä miksi sinunkin kannattaisi hyödyntää printtiä osana markkinointiasi:

Printti on erottautumiskeino digin valloittamalla ajalla

Vuosi 2020 ja kaikki on sähköistä. Katsot sähköpostin päivittäin, ja saatatpa kurkata sosiaalisia medioitakin päivässä useita kertoja. Suoritat suuren osan töistäsikin tietokoneella. Luet uutiset netistä, seuraat mahdollisesti blogeja, ja etsit tietoa eri alustoilta. Altistut siis erilaisille digitaalisen mainonnan keinoille useita kertoja päivässä. 

Kun näet digitaalisen mainoksen internetissä, se aktivoi vain yhden viidestä aisteistasi. Näköaistin. Printattu markkinointimateriaali jättää erilaisen muistijäljen, sillä asiakas pääsee koskettamaan fyysistä tuotetta, olipa se sitten käyntikortti, mainoslehtinen tai postilaatikkoon saapunut printtisuora. Asiakas pääsee siis kosketukseen materiaalisi kanssa. Tuntoaistia ei (ainakaan vielä) voi hyödyntää digitaalisessa markkinoinnissa, joten printillä on tässä selkeä ylivoimatekijä digiin verrattuna. Erilaisia printtimateriaaleja, kuten folioita tai vaikkapa silkkilaminointia käyttämällä voidaan jättää asiakkaiden mieliin erilaisia mielikuvia ja muistijälkiä.

Printti + digi = tulos

Printtiä ja digiä yhdistämällä voit saada lisää tehoa markkinointiisi. Esimerkiksi voit lähettää asiakkaalle kirjeen, jossa on QR-koodi, jonka skannaamalla asiakas pääsee suoraan personoidulle laskeutumissivulle tai tarjoustuotesivulle.

Digiä ja printtiä yhdistelemällä voidaan saavuttaa korkeampi asiakkaan sitoutuminen kampanjaan. Laskeutumissivun tulokset analysoimalla voidaan muodostaa erittäin tarkka kuva kampanjan onnistumisesta. Siispä: Kun markkinoinnissa hyödynnetään printin ja digin parhaita puolia, voidaan puhua tehokkaasta markkinoinnista.

Kun samaa kampanjaa harjoitetaan sekä digissä että printissä, tulee olla tarkkana siitä että viestintä ja sen tyyli sekä äänensävy on yhtenäistä ja pitää kaikissa kanavissa. Näin vahvistetaan samalla myös brändiä.

Printti tuntuu henkilökohtaisemmalta ja luotettavammalta

Milloin olet viimeksi saanut kirjeen? Niinpä. Personoidulla printillä voidaan lisätä henkilökohtaisuuden ja eksklusiivisuuden tunnetta entisestään. Personoitu, printattu suoramainonta voi  myös olla tehokkaampaa kuin digitaalinen mainonta, oikealla ajoituksella ja kohdennuksella.

Printistä on moneksi

Teknologian kehittymisen myötä printtikään ei ole enää entisensä: Printtiä voidaan interaktivoida asettamalla siihen QR-koodeja tai infograafeja, ja printtiä voidaan personoida miltei rajattomin mahdollisuuksin. Printistä voidaan myös leikkauksin tehdä erilaisia kuvioita, tai taittomahdollisuuksia hyödyntämällä printistä voidaan tehdä asiakkaalle taiteltava malli, esimerkiksi pikkuruinen talo. Erilaisia värejä ja tekstuureja käyttämällä voidaan luoda juuri haluamasi mielikuva yrityksestäsi kuluttajille.

Printtiä on myös monenlaista: Käyntikortteja, postikortteja, tarjouskuponkeja, asiakaslehtiä, kangaskasseja, kiiltävää, mattaa. Kun tuottaa painotuotteet ympäristöystävällisellä painotalolla kuten Popalla, voidaan ympäristöystävällisyyttä myös korostaa asiakkaillekin. Miksi jättää hyvä piiloon? Ekologisuus ja  ympäristöystävällisyys ovat olleet pinnalla jo vuosikausia, joten suosittelemme ehdottomasti kertomaan ympäristöteoistanne asiakkaillenne.

Printti säilyy

Siinä missä digitaalinen mainos voi olla asiakkaasi näkökentässä verkossa tai muualla vain sekunteja, printattu markkinointi ja sen materiaali voi säilyä asiakkaasi lompakossa, työpaikalla tai kotona viikkoja, kuukausia tai jopa vuosia sen vastaanottamisen jälkeen. Laadukkaasti ja huolellisesti toteutettu asiakaslehti ei pelkästään mainosta asiakkaalle, vaan tarjoaa inspiroitumista ja pohtimisen aiheita, sekä jopa kehittämisideoita asiakkaan liiketoimintaan. Ihmiset myös tapaavat käyttää enemmän aikaa esimerkiksi lehden lukemiseen, kuin verkkosivujen selailuun.

Yhteenveto

Printti toimii yhä edelleen. Enää kuitenkaan pelkästään printattu esite kivoilla väreillä ja kuvilla ei riitä, vaan kuluttajat haluavat kokemuksia. Jos kaipaat apua printin ja digin yhdistämisessä sekä kokemuksellisuuden lisäämisessä osaksi markkinointiasi, me olemme täällä sinua varten. Me tuotamme kaiken printin yrityksesi tarpeisiin käyntikorteista suoramarkkinointiin asti.

Ota yhteyttä, niin suunnitellaan yrityksellesi monikanavaisen markkinoinnin kampanja, joka ei jätä kylmäksi! 

Uusin artikkeli

Lisää artikkeleita

Tilaa uutiskirjeemme

Emme tuki sähköpostiasi spämmillä

popa-kaikki-markkinoinnin-palvelut

Käytämme evästeitä parantaaksemme sivun käyttökokemusta. Hyväksyt evästeiden käytön jatkamalla sivun selaamista. Evästekäytäntömme